Κι όμως υπάρχει θέμα με αγορά νέων εκπαιδευτικών ελικοπτέρων για το ΠΝ,όπως σας είχαμε γράψει από χθες.
Ασφαλώς τέτοιες μέρες οποιαδήποτε είδηση έχει σχέση με εξοπλισμούς προκαλεί
μεγάλο εκνευρισμό στην κοινή γνώμη αλλά και στα ΜΜΕ.
Πηγές του ΠΝ με τις οποίες επικοινώνησε το Onalert, εξήγησαν ότι υπάρχει πράγματι απόφαση του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου για την ανάγκη προμήθειας δύο νέων εκπαιδευτικών ελικοπτέρων και μας εξήγησαν το σκεπτικό της απόφασης:
•Αυτή τη στιγμή το ΠΝ χρησιμοποιεί για την εκπαίδευση των νέων χειριστών του δύο ελικόπτερα AL-III, “ηλικίας” 35 ετών.
•Μέχρι το 2013 θα πρέπει να πληρωθούν 2,5 εκατομμύρια ευρώ για την συντήρησή τους και ακόμη κι έτσι το κόστος ώρας πτήσης θα είναι 3000 ευρώ.
•Κρίθηκε τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα η προμήθεια 2 νέων εκπαιδευτικών ελικοπτέρων ελαφρού τύπου με κόστος έως 2 εκ. ευρώ συνολικά (και για τα δύο), και με κόστος ώρας πτήσης 1000 ευρώ.
Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι υπάρχει λογική στο σκεπτικό του ΑΝΣ,αλλά δεν γνωρίζουμε αν αυτή η λογική μπορεί να επικρατήσει αυτή τη στιγμή που “όλοι οι λογαριασμοί είναι απλήρωτοι”!
Από την άλλη κάποιοι θα πουν ότι ίσως είναι προτιμότερο αυτά τα χρήματα να επενδυθούν σε αγορές ανταλλακτικών για το Στόλο που αντιμετωπίζει μεγάλο θέμα.
Όπως και να ΄χει θα πρέπει από τη μία να σταματήσει άμεσα κάθε συζήτηση για εξοπλισμό των ΕΔ να θεωρείται… τουλάχιστον παράνομη και από την άλλη όλες οι προτάσεις να είνα στοιχειοθετημένες όπως αυτή του ΠΝ.
Εννοείται ότι η συγκεκριμένη αγορά αν προχωρήσει θα πρέπει να γίνει με διεθνή διαγωνισμό κι όχι με απ΄ ευθείας ανάθεση. Δεν είμαστε ακόμη “ώριμοι” για απ΄ ευθείας αναθέσεις.Γιατί υπάρχουν πληροφορίες ότι γίνεται προσπάθεια για προμήθεια συγκεκριμένου τυπου ελικοπτέρου. Η τιμή που είχαν δώσει οι αντιπρόσωποι για το συγκεκριμένο τύπο -μεταξύ των οποιων και απόστρατος του ΠΝ- ήταν 6 εκατομμύρια για 2 ελικόπτερα και τελικά ...έπεσαν στα 2! Ενδεικτικό ότι σ΄ αυτές τις αγορές οι εταιρείες χρεώνουν όσο θέλουν και κερδίζουν όσο θέλουν.
Βέβαια να επισημάνουμε ότι η απόφαση του ΑΝΣ από μόνη της δεν λέει τίποτα. Θα πρέπει να εγκτιθεί από τον ΥΕΘΑ και μετά να πάρει το πράσινο φως από το ΚΥΣΕΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν πέντε διαφορετικοί τύποι ελικοπτέρων που πληρούν τα κριτήρια που έχει βάλει το ΠΝ.
onalert.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου